Lucram intens pentru fiecare vizitator al site-ului nostru . Cheltuim bani si timp pentru design , continut , hosting , domenii si alte elemente atat de esentiale pentru a obtine vanzari . Vanzari = profituri .Analizam de unde ne vine traficul si unde ajunge acesta . Dar cum ramane cu cresterea numarului de vizitatori care revin pe site-urile noastre ? Elemente precum branding , advertising , cresterea vizibilitatii pe internet cu indexari in liste de linkuri si directorii , motoare de cautare , schimburi de linkuri , toate acestea fac parte din orice campanie de promovare de calitate desfasurata pe internet . Totusi , odata ce un vizitator ajunge pe site-ul nostru cum il putem fideliza ca acesta sa se intoarca la un moment dat ? In acest articol voi incerca sa va dau cateva sfaturi in aceasta directie .Una din bazele fidelizarii unui vizitator este plasareain pagina , intr-un loc vizibil a unui buton sau link de tipul “Bookmark this site” sau “Add to Favorites” . Cu totii le-am vazut ! Chiar si asa , majoritatea vizitatorilor nu adauga la favorite site-urile adult decat daca le dati un motiv serios pentru asta .
Adaugand una sau mai multe sectiuni pe care sa le updatati zilnic , precum poze zilnice , video , si alte elemente de interes , forum , stiri din industria adult , comentarii , reviews , linkuri sau orice alte sectiuni considerate de interes si / sau dinamice (updatabile) va mariti sansele de a obtine vizite repetate din partea unor utilizatori de internet .
Este de asemeni foarte usor sa customizati micutul patratel grafic care apare in lista de site-uri favorite (in browser) , alaturi de link-ul sau numele site-ului . Acest mic patratel grafic este cunoscut sub numele de Favicon si are dimensiunile standard 16 X 16 pixeli .
Alte idei de a atrage atentia vizitatorilor ar fii de exemplu organizarea de concursuri periodice . Modalitatea de participare , modalitatea de premiere , sunt elemente care tin de imaginatia si inventivitatea fiecarui webmaster in parte . Oricum , e de indicat sa formulati concursuri realiste cu premii realiste . Cu ajutorul unor astfel de concursuri puteti de asemeni sa va formati o lista de tip newsletter . Atentie insa cum folositi aceasta lista de adrese de e-mail .
Asa cum spuneam si mai sus , orice idee care ofera o oarecare doza de interactivitate intre site si utilizator este bine venita : chat , forum , sondaje de opinie , stiri pe tematica site-ului si asa mai departe . Toate aceste elemente pot duce la cresterea popularitatii site-ului vostru .
TAG-urile formularelor online folosite in SEO.
Exista foarte multe tehnici care va pot ajuta sa optimizati paginile voastre web pentru motoarele de cautare . Este de preferat sa experientati si sa folositi toate aceste tehnici . Motoarele de cautare au tendinta de a isi roti algoritmii , acesta fiind un motiv destul de solid pentru a va convinge sa utilizati cat mai multe tehnici SEO .Acest lucru nu este pe atat de complicat pe cat suna . Inseamna doar sa folositi toate tehnicile posibile pentru a include continut indexabil in paginile voastre . Atunci cand aveti o pagina web cu foarte multa grafica , introduceri in Flash , atunci trebuie sa poti introduce cat mai multe elemente SEO fara sa alterezi grafica . Va recomand sa utilizati Macromedia Dreamweaver pentru implementarea tuturor tehnicilor SEO .
Ce sunt layerele HTML ?
In cazul nostru ne putem gandi la o pagina web transparenta asezata deasupra altei pagini web (initiala) .
Layerele sunt indexate de majoritatea spiderilor motoarelor de cautare , incluzand Google . Layerele sunt un loc bun si avantajos pentru plasarea linkurilor incrucisate , schimburilor de linkuri si cuvintelor cheie , trucuri cu ajutorul carora puteti obtine un PR bun .
Layerele au doua tipuri de valori de pozitionare in pagina . Valorile negative fac ca layerul sa fie invizibil pentru utilizatorul uman , in timp ce valorile pozitive se identifica cu o anumita pozitie in pagina web (vizibile vizitatorului uman) .
Exista trei modalitati de a ascunde un layer . Prima varianta este de a insera un layer , de a il selecta si apoi de a selecta Vizibilitate > Ascunda ( Visibility > Hidden ) .
A doua varianta este de a selecta layer-ul si a il muta in sus sau in stanga paginii , in afara vizibilitatii (valori nagetive) .
O modalitate ceva mai complexa este de a folosi functii tip behavior . Pentru a face asta cu Dreamweaver mergeti in Insert > Layout Object > Layer . Deschideti apoi consola Behaviors . Selectati layer-ul si mergeti in Show ? Hide Layers . Nu recomandam sa abuzati de layere , va poate aduce penalizare din partea unor motoare de cautare . Ca si in cazul celorlalte tehnici SEO cuvantul de ordine ramane MODERATIE .
Sfaturi utile in optimizarea SEO
In articolele anterioare am aratat cativa factori esentiali , de baza , pentru optimizarea unei pagini pentru motoarele de cautare . Desi o pagina bogata in texte si prin urmare bogata in cuvinte cheie pare la prima vedere lucrul ideal , in cele ce urmeaza va voi mai arata cateva trucuri legate de optimizarea pentru motoarele de cautare .
Desi acestea nu sunt formule magice pentru castigarea / garantarea unor pozitii foarte bune in motoarele de cautare , exista cateva linii de cod HTML pe care le puteti utiliza pentru a va imbunatati rankingul . Trebuie insa sa tineti minte faptul ca abuzarea de aceste instrumente nu va poate aduce decat neplaceri ! Folositi-le cu moderatie !
Majoritatea webmasterilor nu realizeaza faptul ca motoarele de cautare nu cantaresc doar textul aparent al unei pagini de internet ci insasi codul / sursa acesteia . In anumite cazuri , spiderii motoarelor de cautare vor cauta in anumite zone ale sursei HTML pentru cuvinte cheie . Unele motoare de cautare pur si simplu nu citesc meta tag-ul ‘description’ si in loc de asta folosesc prima linie de text de pe pagina pe care o indexeaza, sau in unele cazuri aleg o linie de text aleatoriu . exemplele pot continua si diferentele de indexare a unei pagini web sunt evidente de la motor la motor de cautare . Din acest motiv este foarte important sa aveti cuvintele cheie raspandite in texte pe intreaga arie a site-ului (partea de sus , la mijloc si in partea de jos) .
Am observat personal ca paginile de tip doorway sau template-urile simple (fara foarte multa grafica) , asa numitele coduri HTML simple , obtin un ranking bun in motoarele de cautare relativ repede . Asta se intampla pentru ca spiderii motoarelor de cautare nu sunt nevoiti sa scaneze si sa filtreze continutul site-ului foarte mult pentru a extage ceea ce ii intereseaza cel mai mult : cuvinte si expresii . Rapid , curat , relevant !
Codurile grele , cum ar fii de exemplu paginila care contin JavaScripts creeaza probleme spiderilor motoarelor de cautare , care , in cazul in care indexeaza doar primele 50 de linii de cod nu pot sa gaseasca text indexabil . De aceea sfatul meu este sa nu folositi JavaScipts direct in pagina ci sa il extrageti dintr-o sursa externa .
Acelasi lucru este valabil si pentru fisierele tip Style.css . Creati astfel de fisiere in loc sa supra-incarcati spatiul cu astfel de elemente .
Majoritatea motoarelor de cautare cauta tag-urile specifice imaginilor : name , title , alt , in special in cazul imaginilor folosite ca link-uri .
In cazul in care nu aveti loc in prima linie grafica a site-ului (stanga sus) pentru o linie de text , sau nu se incadreaza in design-ul pe care il ganditi , atunci prima imagine care apare in site trebuie sa aibe obligatoriu (pentru rezultate SEO bune) tag-ul ALT (cel putin) .
Un Tag ALT arata astfel :
Inserarea unor taguri text ascunse reprezinta o alta metoda de maximizare, in special in partea de jos a paginei web . Inainte de in codul sursa a paginei web , incercati sa inserati o linie de cod care contine cele mai importante cuvinte cheie ale paginei respective .
Factori in optimizarea SEO
Majoritatea webmasterilor au auzit / folosesc meta tagurile , elemente de baza care ajuta motoarele de cautare sa inteleaga care este continutul unei pagini web . Nu conteaza daca motoarele de cautare le indexeaza sau nu , important este ca acestea sa existe si sa fie corect setate , in directa corespondenta cu dinamica si continutul paginei in care sunt introduse.
Fiind elemente de baza , e important sa nu le omiteti sub nici o forma !
Numarul de caractere care compun un meta tag este irelevant . Nu exista nici in acest caz o formula magica , numar de cuvinte sau caractere . E de ajuns sa introduceti in meta tag doar cuvintele cheie care reprezinta pagina pe care o optimizati si nimic in plus ! Daca cuvintele cheie specificate in meta tag nu apar in continutul paginii , in titlu sau in descriere , este de recomandat sa nu le utilizati deloc ! Nu va vor ajuta !O pagina creata in HTML contine 4 parti principale . Sectiunea si sectiunea contin impreuna partea de sus , mijlocul si partea de jos a paginei . Ca si descompunere , sectiunea contine elemente precum meta tagurile , in timp ce secrtiunea contine elementele grafice si continutul (texte , imagini , etc) ce apar fizic in pagina de internet
Daca va aduceti aminte de zilele de odinioara si de paginile de internet care existau in acele timpuri , site-uri simple de tip Microsoft Word sau formate Front Page .
Teoretic paginile simple sunt cele mai bune pentru optimizarea SEO , asta pentru ca motoarele de cautare sortezaza continutul real al paginei de internet fara a avea de citit si alte linii de cod . In acest caz , indiferent de tipul motorului de cautare si de modalitatea acestuia de a citi o pagina de internet (de sus in jos sau de jos in sus) , contentul va fii extrem de vizibil si accesibil pentru acestea .
Un alt motiv pentru care motoarele de cautare acorda un rank mai bun paginilor cu foarte mult text este factorul educational . Motoarele de cautare considera ca o pagina cu mult text este o pagina educationala si ii acorda un rank mai bun fata de o pagina cu foarte multa grafica de exemplu , pe care o interpreteaza cu scopuri comerciale.
PROBLEME DE DESIGN
Sa fim seriosi ; nu putem avea vanzari cu un site care nu este vazut de motoarele de cautare (sau nu obtine un rank bun) dar in acelasi timp nu putem vinde nici daca avem un site cu un design basic , simplu , cu un site inestetic . Din acest motiv trebuie sa imbinati foarte bine continutul real (textele in special) cu continutul de design (imagini , grafici layout) pentru a creea pagini de internet care sa impace atat utilizatorul uman (real) cat si motoarele de cautare . Atat timp cat nu tineti cont de ambii factori su super optimizati o pagina in dauna utilizatorului uman , sau viceversa , atunci nimeni nu va poate garanta succesul .
Importanta subdomeniilor
Din acest motiv acordati o atentie sporita ofertelor de gazduire si alegeti providerul de hosting care accorda importanta subdomeniilor (numar nelimitat de subdomenii , eventual posibilitatea de setare IP-uri diferite pentru fiecare subdomeniu in parte , etc.) .
CE SUNT SDUBDOMENIILE
Daca de exemplu domeniul este www.domeniu.com , atunci subdomeniile acestuia vor fii :
subdomeniu.domeniu.com
altsubdomeniu.domeniu.com
etc.domeniu.com
SETAREA SUBDOMENIILOR
Sunt cateva tertipuri pe care trebuie sa le folositi pentru eficientizarea acestei metode de marketing pentru motoarele de cautare. In primul rand creati subdomenii in care sa se regaseasca cuvinte cheie . Daca de exemplu aveti un site dedicat video chat-ului , atunci cateva exemple relevante de subdomenii pot fii :
live-cams.domeniu.com
webcams-live.domeniu.com
live-sexy-girls.domeniu.com
Nu exagerati cu titulaturile subdomeniilor . Folositi maxim 2-3 cuvinte cheie . Subdomenii de genul live-sex-cams-chat-amateur-sex-girls-porn-webcams.domeniu.com nu vor avea niciodata succes !
Folosirea liniutelor pentru a separa cuvintele cheie este indicata , reliefand astfel cuvintele ca individualitati .
De exemplu , folositi live-sex.domeniu.com in loc de livesex.domeniu.com
Urmatorul pas este sa creati pagini grafice pentru fiecare din aceste subdomenii , incadrandu-se in design-ul site-ului principal (daca scopul este de a redirectiona traficul astfel obtinut catre domeniul principal) .
Asa cum spuneam si mai sus , ideal este ca fiecare subdomeniu sa corespunda unui IP (si nu aceluiasi IP) . Acest aspect va ajuta motoarele de cautare sa interpreteze fiecare subdomeniu ca fiind un site de sine statator . Daca IP-urile fac parte si din clase diferite , atunci cu atat mai bine !